All there is, is Consciosness, not aware of itself in its noumenal subjectivity, but perceived by itself as phenomenal manifestation in its objective expressions. If this is understood in depth there is nothing more to be understood.
Why?
Because such understanding must comport the realization that there is no individual entity as such. What we think we are is merely an appearance, an insubstantial shadow, whereas what we really and truly are, is Consciousness itself, the formless Brahman.
Попроси перевести. У тебя же есть кто знает английский.
All there is, is Consciosness, not aware of itself in its noumenal subjectivity, but perceived by itself as phenomenal manifestation in its objective expressions. If this is understood in depth there is nothing more to be understood.
Why?
Because such understanding must comport the realization that there is no individual entity as such. What we think we are is merely an appearance, an insubstantial shadow, whereas what we really and truly are, is Consciousness itself, the formless Brahman.
Похоже у разных людей в детстве по разному формируется первое отношение к происходящему.
У некоторых сначала формируется восприятие ТЫ МОЖЕШЬ ЭТО.
А у некоторых сразу формируется восприятие ТЫ МОГ БЫ ИНАЧЕ.
Один говорит «Для меня помидор ЕСТЬ». Другой говорит «Для меня помидора НЕТ»?
Что это означает?
Что значит для вас «ЕСТЬ»?
Или вы используете интуитивные восприятия этих терминов?
Один говорит «Для меня помидор ЕСТЬ». Другой говорит «Для меня помидора НЕТ»?
Что это означает?
У вас определены понятия слов «ЕСТЬ», «НЕТ»?
Что значит для вас «ЕСТЬ»?
Или вы используете интуитивные восприятия этих терминов?
Why?
Because such understanding must comport the realization that there is no individual entity as such. What we think we are is merely an appearance, an insubstantial shadow, whereas what we really and truly are, is Consciousness itself, the formless Brahman.
Ramesh Balsekar.
Bombay – March 1988.
То что есть НЕТ, а то чего нет ЕСТЬ.
All there is, is Consciosness, not aware of itself in its noumenal subjectivity, but perceived by itself as phenomenal manifestation in its objective expressions. If this is understood in depth there is nothing more to be understood.
Why?
Because such understanding must comport the realization that there is no individual entity as such. What we think we are is merely an appearance, an insubstantial shadow, whereas what we really and truly are, is Consciousness itself, the formless Brahman.
Ramesh Balsekar.
Bombay – March 1988.
У некоторых сначала формируется восприятие ТЫ МОЖЕШЬ ЭТО.
А у некоторых сразу формируется восприятие ТЫ МОГ БЫ ИНАЧЕ.
А потом если не получилось, то формируется восприятие ТЫ МОГ ИНАЧЕ.